((شهید والامقام علیرضا صادقانی))

دلنوشته برادر شهید(صادقانی) بمناسبت یوم ا... بهمن 1357



((اِنَّ اللّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقوْمٍ حَتّی یُغیِّروا ما بِأَنْفُسِهِمْ))
دستانش به روح سرخ «کلمه» ایمان آورده بود و چشمانش رازی شگفت را در خویش زمزمه می‌کرد. کلمه، «حسین علیه‌السلام » بود؛ و روح اللّه، ستاره‌ای که بدرخشید و ماه مجلس شد. جمع رهیده‌ای که به کلمه وحدت رسیده و شعله‌ور شده بود، محو کلام روح اللّه بود؛ و شهادت رازی که چشم‌ها را طرحی جاودانه زده بود.
دست‌ها هنوز به لرزشی شدید مبتلا بود و سینه‌ها، نه آن چنان گرم که آتش بیفروزد. ایران آتش‌زنه می‌خواست و مردی که شعله بیفروزد و چون شمعی فروزان، راه بنماید. چه کسی می‌توانست دستان ما را بگیرد و به دورنمای تاریکمان با رقه امید ببخشد، جز خداوندگار کلام کلمه، جز سلاله پاک حسین علیه‌السلام ـ روح اللّه؟
او می‌دانست که خداوند، سرنوشت را به دستان خودمان سپرده و تغییر جز با جنبش گام‌ها، غرش فریادها و خشم کوبنده آغاز نمی‌شود. پس فریاد زد، غرید و با شعله‌های روشن‌گرش، بر نابودن ستم دست گذاشت تا، رهایی را پایه بگذارد.
و «فجر» آغاز روشنایی بود؛ آغاز باور، آغاز دانستن؛ دانستن این‌که فرجام ناگزیر، در انتظار ظلم است و سپیده، پایان به حقِّ تاریکی.
با فجر بود که دستانمان دوباره به شهادت ایمان آورد و به حسین، زینب و کربلا.
در حلقوم فجر بود ـ گویا ـ که کسی فریاد زد: «کُلُّ یَومٍ عاشورا وَ کُلُّ اَرضٍ کَربلا» و صدا پیچید، همه گیر شد و گر گرفت و به جان نابود شوندگان افتاد تا بودن را نصیب ما کند؛ چرا که ملتی که حسین را داشته باشد و به باور شهادت برسد، هرگز با ظلم نمی‌تواند زندگی کند. ملتی که علی علیه‌السلام را داشته باشد، با تاریکی کنار نمی‌آید.
اینک ای وطن، تو در کنار تاریخ نبوده‌ای و مرگ شایسته نامی چون تو بزرگ که حماسه را میراث خود می‌داند، نیست. پس افتخار کن، سرت را بالا بگیر و به فرزندانت، به روح اللّه که با سرخی خون حسین مشق کرده بود، ببال! سرت را بالا بگیر و مباحات کن به فجر، به دمیدن روشنایی، از افق همیشه سربلندت، افقی که پر است از نام سیاووشان به خون خفته‌ای که با «علی اکبر» حسین علیه‌السلام ، پیمان بسته‌اند و در کربلا زندگی می‌کنند؛ چرا که برای آن کس که حسین علیه‌السلام را بشناسد و باور کند، همه جا کربلا و هر زمان عاشوراست.

موضوعات: فرهنگی,مناسبتی,

[ بازدید : 276 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 12 / 11 / 1395 ] [ 17:32 ] [ ( مهندس سیدهادی مرتضوی فرد) ]

[ ]

مطالب مرتبط

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]